“Heb jij al een Daikin Onesie gewinsiet?”
Daikin boost social volgers met nieuwe wincampagne om thuisschaatspak
Daikin, marktleider in airconditioning, warmtepompen en luchtreiniging start deze week met een nieuwe campagne: de hoofdsponsor van de Koninklijke Nederlandse Schaatsbond (KNSB) verloot dagelijks een exclusieve Daikin Schaatsonesie onder haar Facebook en Instagram volgers. Het Daikin thuisschaatspak, een onesiestyle-kopie van het schaatspak van het nationale Shorttrackteam, is zeer gewild onder de Nederlandse schaatsfans.
Om de Nederlandse atleten in Beijing thuis vanaf de bank in passende stijl aan te kunnen moedigen, verloot Daikin iedere dag van 4 t/m 28 februari de unieke Daikin Schaatsonesie onder deelnemers van de actie. Lies Kalpoe, Marketing Manager van Daikin Nederland: “Toen Daikin in 2018 hoofdsponsor werd van Schaatsend Nederland, is de Daikin Schaatsonesie bedacht als relatiegeschenk en bij stadionactivaties tijdens dweilpauzes verloot onder het publiek. Dat het thuisschaatspak nu zo gewild is, hadden we niet van tevoren voorspeld. Via diverse kanalen worden we er door fans voor benaderd.”
De ‘Onesie-Winsie’-campagne is een duidelijk voorbeeld van hoe de hoofdsponsor van Schaatsend Nederland de mogelijkheden van sportmarketing en haakjes met de sport inzet ten behoeve van meer merkexposure onder het schaatspubliek. “Wanneer schaatsfans onze merchandise zien als collectorsitems en vrijwillig de zichtbaarheid van ons merk vergroten door foto’s ervan te posten en de Onesie zelfs aan te trekken tijdens (live)wedstrijden, dan hebben wij met de juiste snaar de doelgroep weten te bereiken”, gaat Kalpoe verder.
De campagne is een van de vele uitingen die Daikin Nederland inzet voor een grotere merkbekendheid onder de Nederlandse consument. “Daikin is wereldwijd echt een begrip onder installateurs. Al 100 jaar zijn wij dé specialist in binnenklimaat. Onder consumenten is die bekendheid echter een stuk kleiner. Wanneer je in een winkel, hotel, kantoor of sportstadion bent, ervaar je wel een prettig binnenklimaat, maar je realiseert je vaak niet dat de Daikin systemen dit mogelijk maken. Nu de vraag naar airconditioning, warmtepompen en luchtreinigers voor thuis echter enorm toeneemt en consumenten steeds meer bezig zijn met verduurzaming en energiebesparing, weten ze Daikin steeds beter te vinden. De manier waarop we de mogelijkheden voor onze merkzichtbaarheid en merkbekendheid als hoofdsponsor van de KNSB inzetten, draagt hier zeker aan bij!”.