Consumenten makkelijk doelwit van 'warmtepompcowboys'
Door het grote tekort aan installateurs krijgen steeds meer beunhazen ruimte op de warmtepompmarkt, blijkt uit navraag van BNR onder een dozijn installateurs en andere experts.
Consumenten zijn een makkelijk doelwit van deze zogenaamde warmtepompcowboys, omdat veel consumenten nog relatief onbekend zijn met met de warmtepomp.
Drie op de tien woningeigenaren weten niet wat eens wat een warmtepomp is, bleek uit eerder onderzoek onder 1.028 woningeigenaren door Milieu Centraal.
BNR besteedde woensdag 23 februari onder andere aandacht aan dit onderwerp in een radio-uitzending en op haar website. In deze radio-uitzending is aan het woord Loek Pander van de Warmtepompfabriek die zijn ervaringen toelicht.
Ook interessant

Installatiebranche voorlopig weinig geraakt door VS-heffingen
Lees artikel
Gisteren

Woningbouw vraagt systeemvernieuwing, geen symptoombestrijding
Lees artikel
Gisteren

Airco-installaties bereiken recordaantal van 300.000 in 2025
Lees artikel
9 juli 2025

Nefit Bosch opent eerste Experience Center in samenwerking met installateurs
Lees artikel
7 juli 2025

Installatiesector groeit weer dankzij woningbouwimpuls
Lees artikel
4 juli 2025

Ventilair en Vent-Axia gaan samen verder als Vent-Axia B.V.
Lees artikel
3 juli 2025

Zorgplicht bij hitte: werkgevers lopen risico op schadeclaims en boetes
Lees artikel
2 juli 2025

Airco steeds vaker ingezet voor verwarming in Europese huishoudens
Lees artikel
2 juli 2025